Wednesday, December 29, 2021

En uppsats om min skola

En uppsats om min skola



Klasserna i min skola börjar från lek och upp till standard Ram Gopal var en visionär och en filantrop och han hade en fantasi för att ge utbildning av hög kvalitet och en bra grund med målet att barnen från tvärsegmentet av allmänheten skulle kunna bli fantastiska utbildning och förvandlas till nationens respektabla medborgare. Jag vet att varje fråga som jag tänker på kommer att besvaras av mina lärare. En uppsats om min skola biblioteket är det bästa med vår skola. GST uppsats. Kontakta oss Snälla hjälp oss att förbättra, en uppsats om min skola, Kontakta oss. Disciplinen, studieatmosfären och det lysande akademiska resultatet av vår skola lockar många meriterade studenter från avlägsna delar av vår stat.





Kort uppsats om Jag saknar min skola



Utvalda uppsatser om min skola: introduktion, lärare, elever, omgivning, struktur, utbildningsstandard och slutsats. Innehåll Lista över uppsatser om min skola på engelska Uppsats om min skola — Uppsats 1 ord Uppsats om min skola — Uppsats 2 ord Uppsats om min skola — Lärare, schema och avslutning — Uppsats 3 ord Uppsats om mitt skolliv — Minnen och slutsats — Uppsats 4-ordsuppsats om min skola — Introduktion, miljö och lärare — En uppsats om min skola 5-ordsuppsats om min skola — Omgivningar och struktur — Uppsats 6-ordsuppsats om min skola — Infrastruktur och akademiska aktiviteter — Uppsats 7-ordsuppsats om min skola — Introduktion, disciplin och uppförande — Uppsats 8 ord.


En skola är ett läromedel för barn och ses ofta som en plats för tillbedjan för eleverna. Att skriva en uppsats om min skola är ganska vanligt bland elever. Här har vi uppsatser om Min skola av olika längd som skulle visa sig vara till stor hjälp för dina barn. Du kan välja uppsatsen enligt dina längdkrav och du kommer att upptäcka att uppsatser har skrivits på ett ganska lättförståeligt men tydligt språk. Dessutom har uppsatserna skrivits på ett sådant sätt att de passar alla klasser, vare sig det är ungdomsskolan eller seniorklasserna. Utbildning i Indien har gjort betydande framsteg under åren. Både privata och offentliga skolor underlättar utbildning för indiska barn och följer samma regler för undervisning i läroplan.


Alla skolor införlivar fritidsaktiviteter i skolsystemen, vilket motiverar eleverna och hjälper dem att förverkliga sina talanger och bygga sina personligheter. Skolor finansieras av de tre nivåerna i. Skolor i Indien täcker grundskolan, gymnasiet och gymnasiet en uppsats om min skola av utbildning. Den högsta andelen skolor erbjuder grundskoleutbildning. Min skola är en offentlig institution som ligger i Delhi. Crescent Public school grundades i och har varit i drift sedan dess. Skolan är välutrustad när det gäller faciliteter då vi har ett gym, ett bibliotek, en trevlig lekplats, våra klasser är moderna, bussarna är tillräckliga och labb är funktionella.


Jag gick med i den här skolan under året och jag har kunnat lära mig mycket om skolan. Skolan är prisvärd och utbildningen jag har fått håller kvalitet eftersom jag har utvecklats i livets alla aspekter. Skolan är inte bara utmärkt när det gäller utbildning, utan det uppnås också spetskompetens inom idrott. Jag har alltid älskat att spela tennis. Under året vann vi bronsmedaljen i den nationella turneringen av CBSE. I år säkrade vi en tredje plats i samma sport, vilket var en spännande upplevelse för både eleverna och lärarna.


Det har varit en fantastisk upplevelse, särskilt med stöd från våra lärare. Min skola, en uppsats om min skola, St. Det är en av de äldsta skolorna för pojkar i Indien, etablerad under det brittiska styret. Det syftar till att ge en familjär atmosfär för oss att bli intellektuellt upplysta, andligt djupgående, känslomässigt balanserade, socialt engagerade och moraliskt ansvarsfulla studenter. Fastän de byggdes under kolonialstyret, är byggnaderna luftiga och bekväma. Ledningen uppgraderar regelbundet anläggningarna och använder uppdaterad teknik för att driva min skola.


Den har en stor lekplats, en uppsats om min skola, välsorterat bibliotek och välutrustat vetenskapslaboratorium. En vanlig dag på min skola börjar med samlingen kl. Vi ber våra böner, hör moraliska och andra instruktioner från lärare. Förutom vanliga akademiker under dagen, är vår tidtabell upptäckt med perioder för musik, spel, projektarbete etc. Vi ägnar oss åt idrottsaktiviteter en timme efter sista perioden, som avslutas kl. Medicinska team och psykologer besöker oss regelbundet för att hjälpa vår holistiska tillväxt. Jag älskar min skola, lärare och vänner väldigt mycket. Jag siktar på att avsluta mina studier med lagrar. Jag vill lysa starkt i mina högre studier och karriär, för att sprida stoltheten över min skola.


Det främjar en kärlek till lärande och detta syns tydligt på dess läge som inte liknar någon annan skola. Det är väl placerat i en naturlig miljö med kullar alla en uppsats om min skola och bäckar som rinner i närheten. Även inne på campus finns riklig natur med mandelträd som kantar klyftan mellan byggnader och många buskar och växter som gränsar till olika idrottsplatser. Detta underlättar praktiska studier och de flesta av våra kurser i naturvetenskap och geografi sker utanför. Vår rektor och korrespondent har gjort det till sin mission att skapa en hälsosam och organisk atmosfär för lärande.


Mina skollärare finns i alla karaktärsnyanser. Det finns de lärare som har stor kärlek till ämnet de undervisar i och förmedlar den kärleken till oss elever också. Därefter har vi glada lärare som är glada i naturen och utstrålar glädje till alla omkring dem. De är vänliga och medkännande och är de bästa människorna för alla studenter när några problem dyker upp. Sedan finns det de stränga lärarna som är rigorösa till sin natur och ser till att disciplin och dekor upprätthålls under hela skolan. Det är de som håller regelbrytare och oregerliga studenter på avstånd, en uppsats om min skola. Tillsammans utgör våra lärare skolans hjärta och själ. På vardagar är det ett vanligt skolschema på min skola också. Vi börjar vår dag med en bönesamling. Med en kort nyhetsstund, bönsång och eventuella specifika instruktioner för dagen åker vi till våra respektive klasser.


Efter fyra perioder av ämnen med en kort mellanmålspaus däremellan, pausar vi för lunch, en uppsats om min skola. Lunch är en uppsats om min skola hela skolan blir levande med rop och en uppsats om min skola av skratt när vi alla umgås med klasskamrater. Sedan följer tre perioder med ämnen på eftermiddagen och iväg åker vi till våra hem. Dagen tillägnad fritidsaktiviteter. Det finns många klubbar för musik, dans, trädgårdsskötsel, matematik, drama, naturvetenskap, eko, etc... Varje elev ska välja två klubbar och delta i dem på morgonen, en uppsats om min skola. Efter lunch har vi olika idrottsföreningar att delta i.


På det hela taget är lördagarna fullspäckade med lek och skoj. Det berikar vår resa genom utbildning genom att blanda in lek, nöje och natur. Var ett ljus för att vara ett ljus — är den rörande inskriptionen välkomnar oss alla vid ingångsporten till vår skola. Min skola — alltid fylld med en skattkammare av minnen, vilket är den bästa delen av mitt liv. Det var verkligen ett paradis, beläget i de höga områdena i västra Ghats. Långt borta från den livliga stadsmiljön ligger min skola mitt i frodig grönska i en lugn och fridfull atmosfär. Min alma mater formade mig till en ansvarsfull medborgare och en blivande individ. Det bevittnade min metamorfos från ett okunnigt litet barn till en djärv ung vuxen med en outsläcklig törst efter kunskap.


Det gav mig fjorton år av reminiscens att vårda för livet. För mig var det ett hem hemifrån. Även det triviala en uppsats om min skola om skolan blev en del av mitt liv. Varje klassrum som jag har suttit i hade satt en outplånlig prägel på mitt minne. Den viktigaste delen av mitt skolminne kretsar kring lärarna. De är inkarnationen av det gudomliga. De tänder våra liv med kunskapens starka ljus och hjälper oss att insupa värderingarna att leva. Till en början försöker en elev imitera läraren och gör dem gradvis till förebilder. En lärare spelar en viktig roll för att vägleda eleverna till en rättfärdig väg.


De moraliska värderingar som ärvts under skollivet kan bestå hela livet. Lärarnas sätt att vårda och älska eleverna är hjärtat. Vi kan öppet dela vår oro och frustration med våra lärare. De flesta lärare var mer som bästa vänner. Vi brukade fira Lärarnas dag varje år på ett grandiost sätt. Våra kära lärare visar alltid en trollformel prestation en uppsats om min skola trollband eleverna med en riktig visuell njutning. Även efter att du gått för att fortsätta dina högre studier kan du alltid komma tillbaka till din skola och vårda dina gamla goda dagar.


Våra lärare är så överväldigade över att se oss och är nyfikna på att veta om våra prestationer. Förutom alla dessa, en uppsats om min skola, en annan bästa sak med skolan är våra vänner. Det är platsen där alla människor börjar umgås. Du går in i en ny värld av socialt liv i skolan. Därför blir din bekantskap i skolan familj. När du växer upp spelar inflytandet från din kamratgrupp en viktig roll i din karaktärsbildning, en uppsats om min skola. De roliga stunderna med vännerna är oersättliga. Därför visar sig skollivet vara ett mikrokosmos av det verkliga livet där du skrattar, gråter, förlåter, en uppsats om min skola, glömma, interagera, reagera, justera, en uppsats om min skola, lära, undervisa, observera, ta risker, förvandla och slutligen utvecklas till en fullfjädrad individ redo att kliva ut i den komplexa världen.


Utbildning är grunden för samhället. Varje samhälle som vill bryta ny mark inom vetenskap och konst måste investera i sin utbildning. Även om utbildning kan uppnås både formellt och informellt, upptar formell utbildning genom skolor den stora delen av inlärningsprocessen i alla länder. Min skola är med stor marginal en av de bästa platserna att få formell utbildning. Även om ovanstående uttalande kan låta djärvt, skulle den här artikeln förklara anledningarna till varför min skola kan backa upp det djärva uttalandet. Egenskaper som min skola besitter jämnar ut inlärningskurvan och tar bort stress från utbildning. Assimilering blir svårt när lärande bedrivs i en giftig miljö, en uppsats om min skola. Elever vill bli välkomnade med rätt färger, känna sig bekväma när de sitter eller hämta inspiration från skolans allmänna arkitektur.


Min skola förkroppsligar de ovan nämnda egenskaperna och mer till de minsta detaljerna.





uppsats om hatretorik



Inom skolan förmedlar våra lärare osjälviskt kunskap medan vi sitter i bänkarna och lyssnar noga på dem. Det finns också en plats där varje student ryste minst en gång i ditt liv, Ers Majestät, tavlan. Men när vi ser på hjärtat, när vi befinner oss framför svarta tavlan inser vi hur mycket vi mognar som person, så länge vi anammar materialet, eller snarare, hur vi ansvarsfullt kan ta med oss ​​de åtaganden som vi fick, och när vi inser detta kan vi säga att skolan är vårt andra hem. Min skola är mer än en vanlig byggnad. Ärligt talat, min skola och mitt arbete, professorer förmedlar kunskap och känner sig tillsammans med sina kamrater som i en stor familj, med bröder och systrar.


Men värmen i hemmet kan ingenting ersätta, men skolan är verkligen det vackraste skedet i livet för varje person. En plats som är speciell är min skola. Skolan är ett andra hem för mig, jag bär är alltid i mitt hjärta. Du kanske frågar, men hur? Så väldigt lätt, det finns alla mina kära vänner och lärare samt mina andra föräldrar. I skolan delar vi alla glädjeämnen, sorger och litar alltid på varandra, eftersom så vänner och är lättare att övervinna sina problem och stunder av lycka till oss högre om någon mer ser fram emot vår lycka. Skolan är mig uppfyllt liv, vänskap och äkta kamratskap jämförs ibland med hans lilla imperium. Skolan är vårt andra hem och vi alla håller henne i hennes knä. Det är som en omtänksam mamma, och för oss den verkliga overkliga sagan.


En skola är en plats där vi spenderar mycket tid varje dag. Det är en speciell plats för mig. Ibland gläds jag åt att gå in i det, och en gång på väg ut. Oavsett hur det ser ut har skolan olika betydelse för varje elev. Varje skola ser på sitt eget sätt. Vissa skolor och lärande representerar glädje och tillfredsställelse, en svår plåga och daglig skyldighet som aldrig kan lösas, och vissa bär endast tillfälligt. Jag, personligen, jag gillar skolan och jag kan säga att hon är, hittills, redan sedan år är inte ett problem för dig eftersom jag älskar att lära, oavsett om jag är en bra student eller av en tredje anledning-jag vet inte. Men, och jag brukade vara trött, sex timmar varje dag, inte ett dugg.


Det finns ingen organiserad skola är inte allt perfekt, det kan vara bättre. Klasser skulle ibland vara intressanta. Jag vet att vår skola är den äldsta stadens skolor och att ett stort antal generationer ut ur den med en bra utbildning, så jag försöker lösa upp alla dess brister. I skolan lär vi oss, vi skaffar oss ny kunskap som kommer att vara användbar för vår framtid, Druse och ömsesidigt erfarenhetsutbyte. Förutom promenad och samtal på stora helgdagar, och tysta viskningar i klassrummet, i skolan alltid bland eleverna har alltid och konflikt. Men de är en integrerad del av och är inte olösliga. Lärare försöker att vårt beteende blir bättre, och kunskapen desto större.


Eleverna inser det inte. De tror att de vet bäst. Skolan har en viss ordning på vilka som ska ta hand om vårdchef och hans assistenter, psykologer, lärare, lärare och all skolpersonal. Men de som sätter reglerna är nödvändigt att respektera dem. Skolan äter faktiskt en varm plats och när du är i är det ungefär som när du är hemma. Allt i att hon fungerade som en stor familj som tillsammans uppnådde minnesvärda mål. Det är inte en plats för daglig förnedring och tristess som någon tro, men det är en plats du gör bra även när du inte ser det. Min skola är stor och har många klassrum. Varje klassrum är annorlunda och speciellt på sitt sätt. Vi har till exempel särskilda klassrum för konst, musik, historia och geografi, kemi, fysik och biologi samt historia och geografi.


Utöver allt detta har vi ett skåp med Informationsmaterial och gym. Det största av alla klassrum för konst. Den är rymlig och transparent och har stora fönster för att göra det mer naturligt ljus och väggarna är vita. Bänkar placeras på cirkeln så att vi alla sitter bredvid varandra. Mitt bland hundratals konstlärare, såväl som hennes staffli, när det då och då någon färg eller ett utkast att visa oss. På väggarna i vårt arbete med klasser. På lördagar i klassrummet och höll en konstavdelning där duktiga elever lämnar och de som älskar att rita. Det finns ingen brygga, utan bara stolar med dynor för att skriva.


På tavlan är det ritade streck och det påminner om våra notblad. I klassrummet har vi även en flygel som läraren sitter och spelar för medan vi sjunger. Det finns två högtalare, samt en bandspelare, genom vilken vår lärare låter olika kompositioner. På väggarna finns porträtt av stora konstnärer, som Mozart, Beethoven och Vivaldi. Före eller efter timmar håller medlemmar i vår skolas kör sina repetitioner med läraren. Mitt favoritklassrum i skolan för fysik, kemi och biologi. Det ser mer ut som ett litet laboratorium men i klassrummet. För vissa är det inte särskilt populärt eftersom de är lärare i fysik, kemi och biologi är väldigt strikt, och jag var särskilt intressant på grund av vad den innehåller.


På vänster sida finns ett glaserat skåp där det finns små figurer av vilda djur och dinosaurier. Det finns även tillbehör som använder riktiga kemister i laboratorier, små versioner av mikroskopet, provrör och flaskor med kemikalier. Av utrustning för fysik finns magneter, pendlar och kulor för experiment som vi ser i sjunde klassrummen för historia och geografi. Det liknar vanliga klassrum, men det innehåller ett stort antal historiska och geografiska kartor. Alltid har spridit världskarta och en karta över vårt land, och det finns också en stor jordglob. På väggarna finns foton av de vackraste regionerna i vårt land och världen, såväl som arkeologiska platser, museer och monument.


Om historia och geografi är aldrig tråkigt, eftersom många saker vi kan se och lära oss. Utöver detta specialklassrum har varje klass sin egen, men de är alla ganska lika. I var och en av väggarna är ljusblå gardiner vita, nästan genomskinliga. Stora neonljus, enorm grön tavla med krita och svampar, lärarens ordförande och bänken där vi sitter två och två. I vårt klassrum har vi alltid serbiska, matematik och engelska, och ibland andra saker, särskilt när de har fel kontrolluppgifter om de har speciella klassrum upptagna.


Och slutligen, en favoritplats för alla elever, plats för en fysisk plats där vi spelar volleyboll, basket eller fotboll, gymnastikträning och ibland bordtennis. Din e-postadress kommer inte att publiceras. Spara mitt namn, e-post och webbplats i den här webbläsaren till nästa gång jag kommenterar. Min skoluppsats. 1 januari, i Studiehjälp Inga kommentarer. Innehållsförteckning. morgonsamling i min skola min rutin min skoluppsats min skola är stolt över min skola. Använd de kostnadsfria artiklarna på ContentHub idag och få dem levererade till din e-post varje vecka. Och om du köper en produkt från vår butik får du detta exklusiva WordPress-startpaket. Det vanligaste verktyget för artikelbyte är RULE, som har funnits i mer än tio år nu och det har några fantastiska funktioner.


Det finns många verktyg för omskrivning av artiklar där ute, och vissa är fantastiska och vissa är dyra, men RULE är tillräckligt bra för nybörjare att få några idéer och skriva några artiklar åt oss. Bästa tjänst för uppsatsskrivande skulle tilldela en författare med viss kunskap och erfarenhet till din uppgift, vilket ger dig förtroende för att alla förslag och idéer som gavs inte kommer att visa sig vara enbart en källa till förvirring eller stress. Om du inte vet hur du ska börja din uppsatsskrivarkarriär och har letat efter ett ordentligt team, då skulle du gärna veta att vi arbetar med en exceptionell erfarenhet, passion och engagemang, allt fokuserat på högsta standard.


Som du kan se på vår webbplats kommer vi att göra allt för att ge dig de bästa tjänsterna för att skriva uppsatser. Dessutom kan du få en helt gratis skräddarsydd uppsats. Det är det säkraste och enklaste sättet att få ditt papper helt förberett. Våra författare har många års erfarenhet. Om du bestämmer dig för att be vårt team att arbeta åt dig, kan du vara säker på att de kommer att förse dig med uppsats av högsta kvalitet, lätt att förstå och lätt att göra. Du kan hitta ytterligare information på vår supportsida.


Rådfråga alltid den näst mest professionella tjänsten för uppsatsskrivande och få ett perfekt resultat. Tveka inte att överväga insatsen från vårt team, det kommer definitivt att vara värt det. Vi garanterar att du kommer att få ett högskoleexamen som kommer att godkännas personligen av antagningskommittén. Kundsupportteamet hjälper dig att hantera dina studieframsteg effektivt. Om det finns några tvivel om kvaliteten och äktheten av din uppsats eller plagiat, kan vi också hjälpa dig att lösa dessa problem.


Se alltid till att kontakta vår kundtjänst. Du är fri att lämna en fråga online och få svar på den snabbt. Genom att konsultera en professionell tjänst säkerställer du att du får ett perfekt resultat av skrivuppgiften. Uppgifterna med plagiat är också svåra, det är ditt ansvar att hantera dem effektivt. Lita bara på en professionell skrivtjänst för att säkerställa ett bra resultat. Vi vet att akademiskt skrivande och examensarbete inte bör göras av experter. Istället ger tjänster som Writingcheap essays dig hjälp till din nivå.

No comments:

Post a Comment