Thursday, January 27, 2022

Reflekterande uppsats om döden

Reflekterande uppsats om döden



Spansk webbplats Om oss Annonsera på CERC CERC-broschyr Donera till CERC:s verkställande och rådgivande styrelser Syfte Video Introduktion Besökarkommentarer E-brev varje vecka Varför centret? Det betyder inte att vi inte älskade dem medan de fortfarande var hos oss. En familj reflekterande uppsats om döden, Rose Widmer, reflekterande uppsats om döden, kom över när min mamma och pappa gjorde sig redo att gå. Efter grundläggande naturvetenskaplig utbildning gick jag till läkarutbildningen, och det var ett ögonblick av stolthet för mig och mina familjemedlemmar att ha den första läkaren i vår familj. Företag Om FAQ Support Juridisk tillgänglighet. Hem Flashcards Skapa Flashcards Uppsatser Uppsatsämnen Skrivverktyg.





Personlig uppsats: Bör vi bäst att hantera döden?



Den ena var ett oväntat dödsfall av en patient på intensivvårdsavdelningen och den andra var en sjätte månaden gammal som hade kommit in på akuten. Jag var nyfiken på att lära mig mer om hans roll i var och en av dessa situationer. För patienten på intensiven hade patienten passerat medan familjen var på väg till sjukhuset. När de kom fram eskorterades de till familjens väntrum. Inte av den anledningen, men vi skilde oss, och jag började gå i en av kyrkorna, reflekterande uppsats om döden, Jag hade gått till som tonåring. Jag tog ett jobb med min farbror när jag reste och arbetade runt i sydost, och jag blev inbjuden att gå i kyrkan av arbetskamrater många gånger men kände mig som en bedragare. Du kanske tror att jag var arg på Gud på grund av det som drabbade min familj, men jag var bara stel i flera år.


Jag bad regelbundet för att minska hjärtesorgen, men jag förväntade mig inte att det skulle ta slut, jag visste att det inte var för mig att förstå varför de dog och inte jag. De utmanas båda på det sättet att deras liv har upprörts av något nytt. Den thebanska lagen förbjöd begravning av dem som inte var lojala mot Thebe; men Antigone gjorde det reflekterande uppsats om döden i alla fall SP1a. Hon skapade kaos för Creon när hela hans familj dog. Creon antar att alla hans beslut gynnar hela samhället, medan de egentligen på mitten av pappret aldrig hamnar i deras fördel ändå. De följande dagarna var kaos, reflekterande uppsats om döden. Min familj reflekterande uppsats om döden argumenterar hela tiden över om de ska fördöma Refugio till myndigheterna.


De flesta av mina farbröder och mostrar var överens om att de borde, de trodde att det skulle vara det enda sättet för honom att lära sig av sina misstag och ändra sitt omogna beteende. Men min mormor sa att hon hellre föredrar att bli dödad också än att se sin son tillbringa sina år i fängelse. Därför fortsatte vi med begravningsarrangemangen och rättvisa gjordes aldrig för min farfar. Hon hade tagit hand om min gammelmormor i flera månader innan hon gick bort och bestämde sig för att hon ville påverka geriatrikernas liv. Hon uppfostrade inte bara en dotter och tog hand om en man, hon fick ta itu med många motgångar.


Dessa inkluderade sådana saker som att min far drabbades av en hjärtattack reflekterande uppsats om döden på att ha en trippel by-pass, genomgick hon själv en akut operation, som satt henne en termin bakom, och hennes pappa drabbades också av en hjärtattack. En familj reflekterande uppsats om döden, Rose Widmer, kom över när min mamma och pappa gjorde sig redo att gå. Hon skulle bo hos oss eftersom det såg ut som att de inte skulle komma hem den natten. När Kelly och jag åt vår kvällsmat kom min mamma in i köket och satte sig bredvid mig. Hon förklarade för oss att vår pappa var mycket sjuk och att han hade problem med sin hjärna.


Hon använde termen reflekterande uppsats om döden böld. Ska mamma komma hem? Från den dagen tillbringar jag varje dag med att försöka vara med min familj och arbeta hårt genom skolan, ge tillbaka till samhället för att säga tack, leva varje dag som om det vore min sista. Slutligen försöker vara uppmärksam. Jag sprang uppför trappan till hennes dörr. Jag hade lärt mig under otaliga helgdagar, när alla döttrar skulle besöka, och oundvikligen försöka städa huset till deras standarder, att om du korsar min mormor med en oanmäld dammsugning, var beredd på den kalla axeln. Jag gick på min dag utan att ge saken så mycket mer. Läkare på läkare kom för att undersöka mig, de nya jag hade en njursjukdom, reflekterande uppsats om döden, något som kallas nefrotiskt syndrom.


De sa att jag behövde en biopsi, de hade en ambulans som tog mig direkt till Newcastle R. När jag väl kom till Newcastle ställde de mig massor av frågor igen och tog sedan mitt blodtryck, blodprover. Urinprover mm. Jag fick sedan vänta tre timmar på att njurkonsulten skulle komma och se mig, reflekterande uppsats om döden. Efter 2 år dog min mamma också på grund av septisk abort, reflekterande uppsats om döden. Efter grundläggande naturvetenskaplig utbildning gick jag till läkarutbildningen, och det var ett ögonblick av stolthet för mig och mina familjemedlemmar att ha den första läkaren i vår familj. I början av sjukhusrotationen under andra året insåg jag min nya roll när patienter och deras föräldrar frågade om deras sjukdom, hantering och prognos.


I det skedet hade jag inte tillräckligt med erfarenhet för att svara korrekt, men det gjorde mig nyfiken på att lära mig mer och mer om patofysiologi och kliniska förlopp av olika sjukdomar. Hemsida reflekterande uppsats om död och döende. Reflekterande essä om döden och döende bra essäer. Öppna dokument. Uppsatsprov Kontrollera skrivkvalitet. Död och dö När jag tänker på döden och att dö, har jag haft en del erfarenhet av detta på grund av min karriär. Jag är legitimerad sjuksköterska och har varit det i ungefär tre år. Jag arbetar för närvarande på Camilia Rose Care Center. Till exempel för bara några veckor sedan tog jag en invånare till toaletten för att göra sin plikt och det slutade med att han dog på toaletten. Det var jag som var tvungen att meddela sköterskan reflekterande uppsats om döden hände då var jag tvungen att ta reda på hur jag skulle få av honom och tillbaka till sängen sedan var jag tvungen att städa upp honom så att hans familj kan säga sitt sista hejdå innan begravningsbyrån gör som de gör.


Jag har många erfarenheter av det här ämnet i mitt personliga liv ... visa mer innehåll ... Min dotter Adriana var lite över ett år gammal och jag hade henne med mig på begravningen men hon började bli sur så en av damerna som arbetade på kyrkans barnkammare tog henne och tittade på henne så att jag kunde avsluta väckningen, sedan gudstjänsten i kyrkan och sedan gudstjänsten på kyrkogården. När sedan åt lunch i kyrkan och sedan var Adriana med mig igen. Jag tror att Kṻbler-Ross har fel när hon sa att mannen i allmänhet är rädd för att dö men när det kom till min mormor var hon redo reflekterande uppsats om döden dö när min farfar dog nästan 30 år innan ... visa mer innehåll ... Det var upp till mig själv och min styvmamma vad jag skulle göra med honom.


Vi bestämde oss för att få honom kremerad eftersom han önskade att hans aska skulle begravas på Fort Snelling. Efter allt som jag upplevt med min pappa och inte riktigt vetat vad han verkligen ville och bara vingar det. Jag svor att jag inte skulle göra det mot min familj eller nära och kära som bara är för grymt i min. Få tillgång till. Bra uppsatser. Reflektion om psykisk hälsa ord 3 sidor. Reflektion om mental hälsa. Läs mer. Reflektion om religionsord 3 sidor. Reflektion om religion. Tillfredsställande uppsatser. Things Fall Apart And Antigone: The Fall Of Okonkwo And Creon Words 3 sidor. Saker faller isär och Antigone: Okonkwo och Creons fall.


Min död: Dagen min farfars död ord 3 sidor. Reflekterande uppsats om döden Död: Dagen min farfars död. Min mamma - Den största inspirationen i mitt liv Ord 1 Sidor. Min mamma - den största inspirationen i mitt liv. Uppsats om familj: min fars sjukdom ord 5 sidor. Uppsats om familj: min fars sjukdom, reflekterande uppsats om döden. My Quest To Gain Mindfulness Words 2 sidor. Min strävan efter att få mindfulness. Beskrivande uppsats om dagen med min mormor ord 3 sidor. Beskrivande uppsats om dagen med min mormor. Personligt skrivande ord 2 sidor, reflekterande uppsats om döden. Personligt skrivande. Varför påverkar livserfarenheter och händelser ditt karriärval?





bipolär sjukdom uppsats



Inte av den anledningen, men vi skilde oss, och jag började gå i en av de kyrkor som jag hade gått till som tonåring. Jag tog ett jobb med min farbror när jag reste och arbetade runt i sydost, och jag blev inbjuden att gå i kyrkan av arbetskamrater många gånger men kände mig som en bedragare. Du kanske tror att jag var arg på Gud på grund av det som drabbade min familj, men jag var bara stel i flera år. Jag bad regelbundet för att minska hjärtesorgen, men jag förväntade mig inte att det skulle ta slut, jag visste att det inte var för mig att förstå varför de dog och inte jag. De utmanas båda på det sättet att deras liv har upprörts av något nytt. Den thebanska lagen förbjöd begravning av dem som inte var lojala mot Thebe; men Antigone gjorde det ändå SP1a.


Hon skapade kaos för Creon när hela hans familj dog. Creon antar att alla hans beslut gynnar hela samhället, medan de egentligen på mitten av pappret aldrig hamnar i deras fördel ändå. De följande dagarna var kaos. Min familj grälade hela tiden om de skulle fördöma Refugio till myndigheterna. De flesta av mina farbröder och mostrar var överens om att de borde, de trodde att det skulle vara det enda sättet för honom att lära sig av sina misstag och ändra sitt omogna beteende. Men min mormor sa att hon hellre föredrar att bli dödad också än att se sin son tillbringa sina år i fängelse. Därför fortsatte vi med begravningsarrangemangen och rättvisa gjordes aldrig för min farfar. Hon hade tagit hand om min gammelmormor i flera månader innan hon gick bort och bestämde sig för att hon ville påverka geriatrikernas liv.


Hon uppfostrade inte bara en dotter och tog hand om en man, hon fick ta itu med många motgångar. Dessa inkluderade sådana saker som att min far drabbades av en hjärtattack och fortsatte med en trippel by-pass, hon själv genomgick en akut operation, som satt henne en termin bakom, och hennes pappa fick också en hjärtattack. En vän till familjen, Rose Widmer, kom över när min mamma och pappa gjorde sig redo att gå. Hon skulle bo hos oss eftersom det såg ut som att de inte skulle komma hem den natten. När Kelly och jag åt vår kvällsmat kom min mamma in i köket och satte sig bredvid mig. Hon förklarade för oss att vår pappa var mycket sjuk och att han hade problem med sin hjärna.


Hon använde termen "hjärnabscess". Ska mamma komma hem? Från den dagen tillbringar jag varje dag med att försöka vara med min familj och arbeta hårt genom skolan, ge tillbaka till samhället för att säga tack, leva varje dag som om det vore min sista. Slutligen försöker vara uppmärksam. Jag sprang uppför trappan till hennes dörr. Jag hade lärt mig under otaliga helgdagar, när alla döttrar skulle besöka, och oundvikligen försöka städa huset till deras standarder, att om du korsar min mormor med en oanmäld dammsugning, var beredd på den kalla axeln.


Jag gick på min dag utan att ge saken så mycket mer. Läkare på läkare kom för att undersöka mig, de nya jag hade en njursjukdom, något som kallas nefrotiskt syndrom. De sa att jag behövde en biopsi, de hade en ambulans som tog mig direkt till Newcastle R. När jag väl kom till Newcastle ställde de mig massor av frågor igen och tog sedan mitt blodtryck, blodprover. Urinprover mm. Jag fick sedan vänta tre timmar på att njurkonsulten skulle komma och se mig. Efter 2 år dog min mamma också på grund av septisk abort. Efter grundläggande naturvetenskaplig utbildning gick jag till läkarutbildningen, och det var ett ögonblick av stolthet för mig och mina familjemedlemmar att ha den första läkaren i vår familj. I början av sjukhusrotationen under andra året insåg jag min nya roll när patienter och deras föräldrar frågade om deras sjukdom, hantering och prognos.


I det skedet hade jag inte tillräckligt med erfarenhet för att svara korrekt, men det gjorde mig nyfiken på att lära mig mer och mer om patofysiologi och kliniska förlopp av olika sjukdomar. Hemsida reflekterande uppsats om död och döende. Varje utvecklingsstadium involverar interaktion med andra människor genom våra kroppsliga sinnen. Det är förnuftig kontakt med människor och den fysiska världen omkring oss som förmedlar vår kontakt med Gud. Detta understryker den djupt sociala naturen hos en människa. Som poeten John Donne påminner oss, "Ingen människa är en ö. Katolsk tradition lär att kärlek till Gud och kärlek till nästa är två aspekter av en och samma kärlek. Man kan inte älska Gud utan att älska hans verk. Och ju mer man verkligen älskar Guds skapelse, desto mer älskar man i själva verket Gud själv vare sig han inser detta eller inte.


Evangelierna lär att Gud är kärlek, och den som förblir i kärleken förblir i Gud. I John Detta gäller på ett speciellt sätt kärleken till våra medmänniskor. Kristus identifierar sig fullständigt med vår kärlek till varandra och vår kärlek till honom när det är sann kärlek. När jag var törstig gav du mig att dricka. När du visade kärlek till de minsta av mina barn, gav du den kärleken till mig. Gå in i evigt liv. Matthew f. Katolsk tro lär att Gud är ren kärlek och att hans kärlek håller oss kvar från det första ögonblicket vi blir till. Vi kan inte undkomma Guds närvaro. Om Gud inte var närvarande för oss skulle vi inte existera.


Det följer inte av detta att vi upplever hans närvaro. Man kan sticka ut i middagssolen, mättad med ljus, men om man är blind, se ingenting. Man kan sitta i en konsertsal omgiven av Beethovens härliga musik, men om han är döv hör han ingenting. Medan Gud är omedelbart närvarande från sin sida för alla människor, överlåtna till våra naturliga krafter förblir vi blinda, döva och okänsliga för hans närvaro. Kristus kommer inte för att föra Gud till oss eftersom Gud redan är närvarande. Snarare väcker Kristus, genom att i våra hjärtan väcka sin kärlek till dem som är nära oss, oss till närvaron av gudomlig kärlek som håller allt i existens.


För att människor ska kunna älska och växa i kärlek måste de i sina liv hitta andra människor vars älskvärda egenskaper väcker kärlek i dem. Man kan inte gå privat in i ett rum och utmana intensiva, starkare kärlekshandlingar. Vi blir förälskade genom att hitta fler och fler anledningar till kärlek hos människor omkring oss. Dessa personer blir tillfället för Kristus att äga våra hjärtan med sin kärlek till dem. För det första låter han oss se dem genom hans ögon som är Guds själv. När Kristi kärlek växer i våra hjärtan, upplever vi inte bara Kristi mänskliga kärlek, utan vi upplever gudomlig kärlek. Gud placerar den speciella personen i vårt liv - det barnet, den föräldern, den maken, den älskade - för att väcka upplevelsen av hans kärlek i vår kärlek till den personen.


Vår medvetna erfarenhet är att vi är den unika källan till den kärlek vi har till andra. Katolsk tro håller med om att vi är den närmaste källan till den kärleken, men den bekräftar att Gud är den ultimata källan till vår kärlek. Det som binder oss i kärlek till andra är vårt deltagande i Kristi kärlek och Guds kärlek till dem. När Kristi kärlek till dessa älskade växer i våra hjärtan, upplever vi faktiskt en tillväxt i gudomlig kärlek. När vi blir djupare förälskade i våra avlidna nära och kära, blir vi djupare förälskade i Kristus och i Fadern. Om vår kärlek till Gud växer genom vår kärlek till andra, varför kväver Gud den kärleken i oss genom att ta dem ifrån oss i döden?


När Kristus inbjuder oss att överlämna nära och kära till honom genom deras död, är hans avsikt inte att avsluta vår relation med dem. Hans mål är snarare att föra denna relation till en ny intensitet av kärlek. Vid sidan av personlig död är en älskads död källan till det största lidandet. Vår överlämnande av en älskad till Gud – vårt barn, make, förälder, speciella vän – och vår omfamning av smärtan av tillfällig fysisk separation som den döden innebär, är den mest perfekta kärlekshandlingen vi kan utöva gentemot Gud bredvid det frivilliga överlämnande av vårt eget liv. Vår modell här för denna kapitulation är Maria vid korsets fot. I vår frivilliga överlämnande av den älskade till Gud erkänner vi den älskades sanna verklighet som en gåva från Gud. Vi accepterar äntligen det faktum att den älskade aldrig tillhörde oss i första hand.


En älskads död blir tillfället för en kärlekshandling från vår sida av den största perfektion. I vår överlämnande befinner vi oss närmare Gud och närmare vår älskade än någonsin tidigare. Gud skapar tillfället för en betydande tillväxt i vår kärlek till en annan genom att bjuda in oss att ge den älskade tillbaka till honom i döden. Om man vill bevittna kärlek i dess mest intensiva, osjälviska och renaste form, gå på en begravning. Det är först när vår älskade inte längre är fysiskt närvarande och vi för första gången upplever den tomhet i våra liv som han eller hon tidigare fyllde, som vi chockas in i medvetenheten om den extraordinära karaktären av deras närvaro i våra liv som en uppenbarelse av Guds kärlek till oss.


Det betyder inte att vi inte älskade dem medan de fortfarande var hos oss. Men vår kärlek till de levande tenderar att blandas med en stor del av jaget. Vi är benägna att ta det levande för givet. Det är nästan omöjligt för oss att föreställa oss livet utan deras närvaro. Det är därför Gud uppmanar oss att tillfälligt överlämna dem till honom så att vi kan upptäcka den sanna rikedomen i deras närvaro. Om vi ​​vill att vår kärlek till dem ska bli allt som den idealiskt sett borde vara, måste vi gå igenom smärtan av tillfällig fysisk separation. Villighet att uthärda smärtan av tillfällig separation är ett bevis på att vi vill att vår kärlek till dem ska renas och förankras i vår kärlek till Gud.


Det är till exempel väldigt viktigt att barn överlever sina föräldrar. Föräldrar är så oumbärliga för oss att vi tenderar att ta dem för givna så länge de fortfarande finns hos oss. Sällan är föräldrar så älskade som de borde vara förrän de inte längre är närvarande för oss. Först då uppstår äntligen deras livstidshandlingar av kärleksfulla uppoffringar, ofta lite erkända medan de levde, till fullt medvetande. Gud ber oss denna smärta av tillfällig förlust för att rena och helga vår kärlek till dem. Smärtan av tillfällig förlust är det lilla pris vi måste betala för att i sin intensitet uppleva Guds kärlek till dem och till oss själva.


Vad lär oss Kristus och kyrkan om våra relationer till avlidna nära och kära? I Guds plan skulle vårt förhållande till vår älskade avlidna göra det möjligt för dem att utöva mycket mer inflytande över oss än någonsin de gjorde medan de fortfarande var hos oss. Katolsk hängivenhet till de avlidna bygger på vissheten om att de fortfarande lever i högsta grad. Kroppen dör, men själen lever vidare. Även om de saknar vettig kontakt med oss, är de mer medvetna om oss nu än någonsin tidigare. Deras intellekt är intakt, deras känslor överlever och deras minne fungerar med totalt minne. I vissa fall har deras kärlek till oss nått nya nivåer av intensitet när de ser oss genom Guds ögon. I andra fall genomgår deras kärlek till Gud och till oss den ytterligare reningen av skärselden. Det är därför vi ber antingen för den avlidne eller för den avlidne.


När vi har goda skäl att tro att de har uppnått ansikte mot ansikte förening med Gud, ber vi inte för dem utan till dem. Vi gör detta i förvissning om att deras kärlek till oss är renad och mer intensiv än någonsin när de fortfarande var hos oss. Detta är grunden för katolsk hängivenhet till helgonen. Om vi ​​å andra sidan tror att de fortfarande kan vara i stadiet av ytterligare andlig rening, ber vi för dem som Kyrkan Kristus uppmuntrar oss att göra. Vi gör detta i förvissning om att våra böner och uppoffringar fortfarande kan bidra till deras tillväxt i kärlek till Gud.


Vi agerar alltid i övertygelsen om att våra liv och deras liv är mer sammanflätade än någonsin de var när de fortfarande levde i denna värld. Hur ska vi visualisera det nuvarande tillståndet för våra avlidna nära och kära när vi ser dem genom Guds ögon?

No comments:

Post a Comment